24 stycznia 2015

Kamyk został ruszony..... (teren pod świetlice)

     Kamyk został ruszony i miejmy nadzieję, że spowoduje lawinę.

     Dlaczego dałem taki tytuł, zaraz Wam wszystko drodzy mieszkańcy wyjaśnię.

     Sprawa rozpoczęła się na początku roku, po spotkaniu u burmistrza odnośnie pytań nas mieszkańców Minikowa, kiedy nasze sołectwo doczeka się świetlicy. Rozmowy dotyczyły wstępnych dywagacji odnośnie przejęcia części terenu działki nr 656/21 od Ośrodka Doradztwa Rolniczego.
     W połowie roku na spotkaniu u Pana Burmistrza zapytałem, czy dostaję zielone światło, bym mógł rozpocząć wstępne rozmowy z ODR Minikowo lub RZD Minikowo na temat przejęcia przez gminę części terenu.


     Pierwsze rozmowy odbyłem z Dyrekcją ODR-u, a następnie poszedłem do dyrektora RZD Pana Andrzeja Kubery, z zapytaniem o teren miedzy pierwszym a drugim stawkiem. Pan Andrzej poinformował mnie, że powyższe zapytanie powinienem skierować do Rektora UTP w Bydgoszczy.

     Dnia 3 września wysłałem pismo do Rektora UTP odnośnie bezpłatnego przekazania na rzecz Gminy Nakło nad Notecią części terenu. Dokładnie opisałem w nim sytuację naszej wsi i co się stało po zmianie ustroju Państwa.

     Odpowiedź Rektora przyszła 12 września, w której mogłem przeczytać:
 "Uniwersytet Technologiczno -Przyrodniczy  im. J. J .Śniadeckich w Bydgoszczy jest jednostką sektora finansów publicznych .... zatem dokonanie takiej  darowizny byłoby naruszeniem dyscypliny finansów publicznych.

"Proponuję natomiast rozważyć możliwość dokonania zamiany części działki nr 656/18 na inną nieruchomość będącą w zasobach Gminy Nakło nad Notecią".

      W pierwszej chwili, to zdanie trochę mnie podłamało. Co można zaproponować w zamian skoro Gmina Nakło nie posiada w naszej wsi żadnej działki oprócz skwerku z obecnym placem zabaw. Powiedziałem wtedy do żony, że chyba niestety się nie uda... i wtedy przyszła myśl!!
      Przecież nasza Gmina ma w obrębie RZD działkę, z którą do zeszłego roku Urząd Gminy miał problemy.... a jest nią działka nr  859 - o której pisałem między innymi w tym temacie Śmieci po raz kolejny
     
     W następnym tygodniu napisałem pismo do Burmistrza z moim pomysłem zamiany działek, by wziąć tą propozycję pod rozwagę.
      Na spotkaniu u Burmistrza omówiliśmy powyższy temat i zgodnie ustaliliśmy, że temat na razie zawieszamy ze względu na zbliżające się wybory samorządowe i wrócimy do niego w nowym roku. 

      Temat wrócił i stał się faktem. Szanowni mieszkańcy naszej wsi. W zeszłym tygodniu odbyło się spotkanie u dyrektora RZD Pana Andrzeja Kubery z  przedstawicielem UMiG w celu dokładnego omówienia stanowiska urzędu odnośnie rozpoczęcia rozmów z przedstawicielem UTP na temat zamiany działek na terenie naszej wsi. Pojawiło się światełko w tunelu i miejmy nadzieję, że "tunel" nie będzie tak strasznie długi.


Zapytacie, dlaczego wcześniej nie informowałem o takich krokach. Odpowiem krótko.  Tak jak w umowach biznesowych, na samym początku nie informuje się o poczynionych krokach, dopóki pomysł nie będzie miał zielonego światła od osób decyzyjnych. Ponadto nie mając żadnych konkretów nie chciałem robić nadziei. Temat świetlicy był już poruszany w drugiej połowie roku 2014, gdzie miałem kilka pytań od mieszkańców jak również na spotkaniu świątecznym. Proszę wybaczyć, że nie mogłem o wszystkim mówić.












     

    

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz