27 lipca 2018

Zebranie sołeckie

 
W dniu 26 lipca 2018r. odbyło się zebranie wiejskie sołectwa Minikowo, na prośbę dyrektora Rolniczego Zakładu Doświadczalnego w Minikowie.
W zebraniu wg listy ( zał. Nr 1) uczestniczyły 25 osób.
W zebraniu udział wzięli:
Michał Płuciennik – sołtys – prowadzący zebranie
Alicja Lisiecka – członek rady sołeckiej
Arkadiusz Jopek – członek rady sołeckiej
Bogumił Szymański – dyrektor Rolniczego Zakładu Doświadczalnego w Minikowie


Zebranie miało następujący porządek obrad:

  1. Otwarcie zebrania i powitanie gości
  2. Wystąpienie dyrektora RZD
  3. Wystąpienie p. Gabrieli Kaczyńskiej odnośnie kaplicy w Minikowie.
  4. Wolne wnioski i zapytania.
  5. Zmiana wydatkowania funduszu sołeckiego na rok 2018.

     Po przywitaniu gości sołtys przedstawił zebranym mieszkańcom, obecnego dyrektora Rolniczego Zakładu Doświadczalnego w Minikowie, Pana Bogumiła Szymańskiego.
   
     Pan dyrektor odniósł się do kilku kwestii:

  • Dyrektor Szymański wyjaśnił mieszkańcom zasadność ogrodzenia terenu. Ogrodzenie pomiędzy stawkami tzw. „Kaczy dołek” będzie wykonane z paneli ogrodzeniowych. Przejście będzie wzdłuż starego chodnika, nie zamykane. Obecne miejsce będzie ubezpieczone.
  • Mieszkańcy wnioskowali o szersze przejście przez teren ogradzany.
  • Pan Szymański zapewnił że przejście będzie miało około 1,5m szerokości, a możliwe, że w przyszłości uda się położyć chodnik.
  • Dyrektor przedstawił mieszkańcom, odnośnie modernizacji ogrodzenia wzdłuż działek ogrodniczych, a także o planowanej budowie nowej obory na terenie RZD.
  • Podjęto temat barszczu Sosnowskiego. Wyjaśnienia dyrektora były następujące, że jest to obszar chroniony Natura 2000 i nie można stosować środków chemicznych. Zostaje tylko koszenie, które zostało w tym roku wykonane.
  • Dyrektor wyjaśnił mieszkańcom kwestie zakupu obornika, a także zwrócił się z prośbą do mieszkańców by na płytę obornicką nie wyrzucać gałęzi i innych rzeczy, oprócz odpadów zielonych.
  • Dyrektor wyjaśnił mieszkańcom, że jest do dyspozycji mieszkańców i można w każdej chwili do niego podejść.















Następnie głos zabrała P. Gabriela Kaczyńska. Która przedstawiła mieszkańcom wydatki poniesione na remont kaplicy, a także przedstawiła mieszkańcom co jeszcze musi zostać zrobione.

W wolnych wnioskach i zapytaniach mieszkańcy odnieśli się do poniższych spraw:
  • Poruszono sprawę zamknięcia poczty. Sołtys wyjaśnił przebieg procesu zamykania poczty i szukania miejsca dla ewentualnie nowego miejsca, które by mogła wykorzystać Poczta Polska.
  • Poruszono temat pocięcia gałęzi, które są po wiosenny porządkach, mieszkańcy zaproponowali by składować je na jednej z działek agencji. Sołtys wyjaśnił mieszkańcom, że jeżeli raz pozwoli się tam składować gałęzie to za chwilę pojawią się tam inne śmieci. Więc w przyszłym roku, zostanie wyznaczony termin około dwóch tygodni na złożenie gałęzi na działce 813, następnie p. Dyrektor Szymański usunie je za pomocą rębaka.
  • Poruszono kwestię budowy S10 – jak będzie przebiegała ewentualna inwestycja, jedna z mieszkanek wyjaśniła mieszkańcom, że na razie powstają na nowo koncepcje ewentualnego przebiegu S10.
  • Sołtys wyjaśnił mieszkańcom, że obecne zakupy drzewek zostały po części sfinansowane z funduszu sołeckiego, a także z pieniędzy które sołectwo otrzymało za udział w „Turnieju Wsi”. Poprosił mieszkańców, którzy maja działki w pobliżu nowych nasadzeń, by drzewka zostały podlane, ze względu na panujące upały.
   Następnie sołtys przedstawił mieszkańcom propozycję zmiany wydatkowania bieżącego funduszu sołeckiego.
Przesunięcie kwoty 1 500 zł „Na zakup tablic z nr posesji wraz z materiałami do ich zamontowania” z kwoty 21 000 zł „Zakupu niezbędnego wyposażenia na potrzeby sołectwa”
Przedstawione propozycje została przedyskutowana i zaakceptowana. Z uwagi na brak innych propozycji poddano głosowaniu uchwałę.
W głosowaniu uczestniczyło 39 osób,
za głosowało           – 39
przeciw                    – 0
wstrzymało              – 0

Kolejny wniosek sołtysa dotyczy zmiany nazwy zadania z wniosku z dnia 13 września 2017 r, którego brzmienie jest następujące: „Zakup niezbędnego wyposażenia na potrzeby sołectwa” na „Zakup niezbędnych materiałów do zagospodarowania terenu w sołectwie”.
Przedstawione propozycje została przedyskutowana i zaakceptowana. Z uwagi na brak innych propozycji poddano głosowaniu uchwałę.
W głosowaniu uczestniczyło 39 osób,
za głosowało           – 39
przeciw                    – 0
wstrzymało              – 0


Po uchwaleniu wniosków, zebranie zakończono. Jednocześnie sołtys zapraszał mieszkańców do udziału w festynie „Dzień Minikowa” które odbędzie się 4 sierpnia.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz