28 lutego 2015

Wyrzucone śmieci ... kolejny etap

     Co się z nami dzieje ??


     Czy aż tak lubimy być syfiarzami, lub nie lubimy naszej wsi !! Na usta cisną się nieparlamentarne słowa, na głupotę i niefrasobliwość naszych mieszkańców.
     W czwartek na sesji rozmawiałem z komendantem Straży Miejskiej w Nakle na temat ostatniego zaśmiecenia lasu (w tym temacie o tym pisałem), zostałem poinformowany, że osoba ta została ukarana mandatem i zobligowana została do posprzątania tego miejsca.

      Miałem nadzieję, że tematy "śmiecenia" w lesie zostały odstawione w niepamięć, a tu znowu zgłoszenie od mieszkańców. Panie sołtysie... są nowe śmieci w dolinie jak idzie się do sadu....
    a przecież w zeszłym roku – 16 marca umieściłem ten wpis Wyrzucone śmieci, wsiadłem na rower z aparatem i pojechałem sprawdzić.

Zielone kółko, jest to miejsce w którym zostały wyrzucone śmieci.





     To co zobaczyłem, możecie Państwo zobaczyć na zdjęciach które tu umieszczam. Znaleźć można tam śmieci, które można segregować, lub takie, które gmina dwa razy w roku odbiera od osób które nie prowadzą działalność gospodarczą.
- butle po olejach
- owiewki od ścigaczy
- zużyta opona o bardzo niskim profilu 225/40/R18











   
     Po zrobieniu zdjęć, założyłem rękawiczki i zacząłem szperać w śmieciach, w nadziei, że znajdę jakiś trop.... no i długo nie trzeba było szukać....

      Znalazłem upomnienie wystawione przez Gminę Nakło nad Notecią za niezapłacony podatek które miało datę 2014-12-18, a było wystawione na jednego z naszych mieszkańców.




      Po tym znalezisku zadzwoniłem na Straż Miejską w Nakle, po przyjeździe przekazałem strażnikom zdjęcia oraz dowód na mieszkańca naszej wsi. Nie dość, że ta osoba zostanie zapewne ukarana mandatem, to będzie musiała uprzątnąć to miejsce.
   
     Dlatego proszę mi wytłumaczyć, bo nie pojmuję tego. Skoro płacimy co miesiąc do Gminy za wywóz nieczystości, Gmina organizuje dwa razy do roku zbiórkę odpadów wielkogabarytowych, raz do roku można skorzystać z bezpłatnego wywozu 1m3 odpadów w worku typu BIG-BAG, to jaki sens jest zaśmiecać naszą okolicę ??



Brak komentarzy :

Prześlij komentarz