8 sierpnia 2014

Progi zwalniające

     W dniu dzisiejszym w UMiG w Nakle złożyłem pismo odnośnie podjęcia przez Wydział Inwestycji działań związanych z instalacją progów zwalniających na naszych drogach wewnętrznych.
     Na ten cel w tym roku z funudszu sołeckiego mamy przeznaczoną kwotę 5 200,00zł co pozwoli to na zakup dwóch progów zwalniających. Ze wstępnych rozmów, jakie odbyłem w Wydziale Inwestycji dowiedziałem się, że teraz w naszej gminie montują najczęściej progi płytowe.

przykład instalacji progu płytowego



     Pierwsze miejsce jakie wskazałem w piśmie, jest to pierwszy wjazd od strony Nakła w kierunku kotłowni. Po pierwsze lokalizacja przystanku szkolnego, ale także i skrzyżowanie z drogą w kierunku bloków 12-rodzinnych.



   Drugie miejsce jakie wskazałem, niestety zasugerowałem się ostatnimi dniami, gdzie pewna osoba na KTM nie zwracała najmniejszej uwagi na to, że jest to droga wewnętrzna i chodzą nią często dzieci to odcinek drogi w części bloków 4-rodzinnych.


   Także w tym piśmie zwróciłem się z zapytaniem, czy wraz z instalacją progów zwalniających będzie możliwość instalacji znaków D-40 (strefa zamieszkania).

    Z przepisów PoRD wynikałoby, że:
  • prawo pieszego do korzystania z całej szerokości drogi i pierwszeństwo przed pojazdami,
  • możliwość korzystania z drogi przez dziecko w wieku do 7 lat, bez opieki osoby starszej,
  • prędkość dopuszczalna pojazdu lub zespołu pojazdów w strefie zamieszkania wynosi 20 km/h,


     W podziale funduszu sołeckiego na 2015 roku chciałbym zablokować ponownie kwotę 5 000,00zł na instalację kolejnych dwóch progów w miejscu:
  -  środkowy odcinek drogi na wysokości bloków 12-rodzinnych, bądź początek wjazdu (blok nr 21)
  -  odcinek bloków 4-rodzinnych pomiędzy blokiem nr 15 a nr 16.

    Poniżej pismo jakie zostało złożone w UMiG w Nakle:








1 komentarz :

  1. U nas w mieście też powstają takie progi zwalniające. One znacznie podnoszą bezpieczeństwo na drogach, szczególnie tych na przy których mieszka wiele osób w tym dzieci. Równie ważne jest odpowiednie oznakowanie takich dróg, progi jak i inne akcesoria drogowe znajdziecie na https://powerrubber.com/kat/elementy-drogowe/ . Ten producent posiada asortyment najwyższej jakości.

    OdpowiedzUsuń