31 sierpnia 2014

Rok sołtysowania

    31 sierpnia minął rok jak z waszej woli, mieszkańców wsi Minikowo zostałem sołtysem. Pierwszym pomysłem związanym z pełniona przeze mnie funkcją było założenie bloga, byście wy mieszkańcy mogli śledzić moje poczynania  - złożone pisma, przedstawione problemy, a także umieszczenie zdjęć związanych z naszą wsią i jej mieszkańcami.
     Ten rok był dla mnie okresem nauki, pracy, a przede wszystkim satysfakcji z obcowania z ludźmi. Krótko po objęciu stanowiska, musiałem na szybko wymyślić, a następnie skonsultować wraz z częścią rady sołeckiej podział funduszu sołeckiego na ten rok. By móc mieszkańcom wsi zaproponować, adekwatne i skuteczne wydanie przyznanych nam pieniędzy. Z każdym dniem, miesiącem poznawałem co i ile może zdziałać sołtys, a także jak często trzeba pukać do drzwi urzędu by móc załatwić pozytywnie dla nas sprawę.
    Wierzę, iż ten rok nie poszedł na marne, a ostatnie dwanaście miesięcy, było dla mnie jedną, wielką nauką, tak jakbym chodził ponownie do szkoły. Niektóre z działań, są już widoczne, inne zaczynają się tworzyć, a jeszcze jedno nadal czeka na zrealizowanie - uzyskanie terenu dla gminy, a następnie budowa świetlicy wiejskiej.
    Mam nadzieję, że do końca kadencji uda mi się jeszcze załatwić kilka rozpoczętych spraw, a później przyjdzie czas na podsumowanie wszystkich działań.



    W tym miejscu chciałbym podziękować tym którzy oddali na mnie głos, osobą które popierają mnie na tym stanowisku, a także oponentom - byśmy razem tworzyli zgraną wieś, która powoli i systematycznie integrowała się i nabierała przekonania, że razem możemy więcej.


    Z góry chciałbym, także przeprosić, za brak systematycznych wpisów na blogu, ale nie zawsze mam czas, a także temat do umieszczenia kolejnego wpisu.
    Zapraszam was, wszystkich mieszkańców na najbliższe zebranie sołeckie które odbędzie się 10 września o godzinie 17:00  w budynku ODR.

1 komentarz :